نشست ویژه خبری هفته پژوهش در دانشگاه خوارزمی برگزار شد. نشست ویژه خبری هفته پژوهش در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

 | تاریخ ارسال: 1400/9/13 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی 
در این نشست که ۱۰ آذرماه ۱۴۰۰ در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، دکتر حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی و جانشین رئیس ستاد هفته‌ی پژوهش استان البرز با اشاره به در آستانه بودن ۲۷ آذر به این موضوع پرداختند که این روز جزو ایامی است که زمینه وحدت و همدلی و هم‌گرایی دو قطب فکری جامعه را به دنبال دارد و به طور کلی تقدیر و ارزش گذاری بر تلاش‌های کسانی که اهل فکر و اهل قلم هستند یکی از فضیلت‌های جامعه به شمار می‌آید.
ایشان هدف برگزاری هفته پژوهش را معرفی تمدن سازهای راه فکر و عقلانیت و خلاقیت و ابتکار و قدردانی از تلاش‌ها و زحمت‌های آن‌ها بیان کردند.
ایشان مجموعه فعالیت‌هایی که برای هفته پژوهش می‌توان تصور کرد را در سه سطح بیان کردند سطح اول، سطح ملی، سطح دوم سطح استانی و سطح سوم سطح دستگاهی می‌باشد.
دکتر حبیبی شروع فعالیت را از شهریور امسال بیان کردند و اشاره کردند که در مراحلی هستیم که نتیجه کارگروه‌ها به گونه‌ای است که از برگزیدگان مختلف آن در سطح فناوران برتر پژوهشگران در سطح استان تقدیر و تشکر خواهد شد.
 در ادامه دکتر شنبه زاده با اشاره به روند برگزاری هفته پژوهش درین نشست به نحوه انتخاب پژوهشگر نمونه و نحوه انتخاب ایده‌های برتر پرداختند.
مهندس عباسی رئیس پارک علم و فناور و دبیر کارگروه نمایشگاه فن بازار هفته پژوهش در پاسخ به خبرنگاران گفتند که اگر ما دنبال این هستیم که در استان البرز خروجی داشته باشیم و اگر به دنبال خروجی واقعی هستیم باید همه اکوسیستم کنارهم قرار بگیرند؛ تا زمانی که همه موارد کنارهم نباشند و هر کسی شرح وظایف خود را انجام ندهد خروجی واقعی را شاهد نخواهیم بود؛ در برخی از زمینه‌ها بیشتر از نیاز البرز عمل شده‌است و در برخی از حوزه‌ها  کاری صورت نگرفته است بنابراین تا تمام این عزیزان به صورت حلقه کنار هم قرار نگیرند نمی‌توانیم خروجی خوبی داشته باشیم.
وی ادامه داد: استان البرز با دارا بودن ۲۸۳ شرکت دانش بنیان به عنوان سومین استان کشور مطرح شده‌است.
عباسی افزود؛ در حوزه تعداد واحدهای فناور، استان البرز هشتمین استان کشور منتخب شده است؛ که از نظر تعداد اشتغال فناوران از میانگین کشور بسیار بالاتر می‌باشد.
استان البرز با اقدامات دانشگاه خوارزمی و پارک علم و فناور امروزه یکی از استان‌های پیشرو در حوزه بخش خصوصی است که با وجود کمتر از یک سال فعالیتِ صندوق پژوهش، استان البرز در رده پنجم کشور قرار دارد و ۹۶ درصد از این صندوق مربوط به بخش خصوصی می‌باشد.
در انتهای نشست خبری از نمایشگاه فن بازار دانشگاه خوارزمی بازدید به عمل آمد.
هفته‌ی پژوهش استان البرز از تاریخ ۱۶الی۲۱آذر ماه در محل دانشگاه خوارزمی کرج برگزار خواهد شد و بازدید این نمایشگاه به مدت شش روز برای عموم آزاد می‌باشد.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1782 بار   |   دفعات چاپ: 159 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر